נזילה מהמרפסת של השכן: מה עושים?

כל סוג של נזילת מים נוטה להחמיר ולהמשיך לגרום נזקים למבנה, לרכוש, לציוד האישי ולאיכות החיים. אבל מה עושים אם הנזילה מתחילה במרפסת של השכן ומי צריך לשלם על האיתור ואז על התיקון? הנה כל התשובות

נזילת מים היא בעיה שכיחה יותר מכפי שנהוג לחשוב. בבתים ישנים, נזילות כאלה נגרמות בגלל חלודה של הצנרת, בלאי טבעי, חדירת שורשים לצנרת, פיצוצי מים, בעיות עיבוי, איטום לא מספיק טוב וכן הלאה. בבתים חדשים, הנזילה עלולה להיגרם בגלל ליקויי בנייה של הקבלן. אז כפועל יוצא מכך, מה שצריך להביא בחשבון זה שנזילות עלולות להופיע בכל סוגי הבתים ובלי קשר לשאלה מה הגיל שלהם או אם מדובר על בתים צמודי קרקע לעומת דירות בבנייני מגורים משותפים.

הבעיה האמיתית עם נזילה היא שאין שום דרך שהיא תיפתר מעצמה. כל סוג של נזילה נוטה להחמיר מהר מאוד ולגרום שורה ארוכה של נזקים. על קצה המזלג, אפשר להזכיר את ההשפעה השלילית של נזילת מים על איכות החיים ואת זה שהיא גורמת להופעת כתמי עובש, פטריות וריח של טחב. במקביל, נזילת מים מחלחלת עד ליסודות המבנה ומערערת אותו. חוץ מזה, נזילת מים גורמת לנזקים לריהוט, לרכוש האישי ולמכשירי החשמל תוך כדי שהיא יוצרת תהליך מואץ של התפוררות סיד וטיח מקירות הפנים והחוץ.

איך מאתרים נזילה?

הופעת כתמי רטיבות על הקיר, התקרה או הרצפה מחייבת התייעצות עם בעלי מקצוע והזמנה של שירותי איתור נזילות. בשביל לבצע איתור נזילה, אפשר להשתמש בציוד משוכלל ומתקדם כגון מצלמה טרמית או סיב אופטי. המאפיין המשותף לכל סוגי המכשור שבו משתמשים על מנת לאתר את המקור של הנזילה הוא שאין צורך בהרס מיותר, כמו גם שרואים את המקור שלה כדי להתמודד עם שורש הבעיה ולא רק עם הסימפטומים שמופיעים על פני השטח.

עם זאת, רבים שואלים את עצמם מה הם צריכים לעשות כאשר יש נזילה מהמרפסת של השכן. במקרים כאלה, הפתרון מורכב מאוד כי הוא דורש שיתוף פעולה עם אנשים אחרים שהם לא בהכרח בעלי הנכס שבו רואים את נזקי הנזילה עצמם. מנגד, גם לזה יש פתרונות ולכן חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע כמה שיותר מוקדם.

מי משלם על התיקון?

הדבר הראשון שצריך לעשות כאשר חוששים מנזילה שיש אצל השכנים או רואים בעיניים את מקור הרטיבות במרפסת, היא להזמין בעלי מקצוע עם מכשור טכנולוגי מתקדם. באמצעות מכשור כזה אפשר לבצע איתור נזילות ולהשיג כמה יתרונות מאוד משמעותיים:

א. הגורם לנזילה – המטרה של איתור נזילות היא לבדוק מה גרם להן. אם יודעים מה גרם לנזילה, קל יותר להתמודד עם הבעיה ולפתור אותה.

ב. אחריות על הגורם לנזילה – לא תמיד נזילה שמתחילה במרפסת של השכן נגרמת בגלל אחריותו. יש למשל נסיבות שבהן הנזילה נגרמת בגלל בעיות איטום בכל הבניין, או אפילו מתחילה בדירה גבוהה יותר. במקרים כאלה, צריך להשתמש בציוד איתור כדי לחשוף את האחריות על הגורם לנזילה.

ג. עלות התיקון – איתור מקצועי מאפשר להעריך בצורה מדויקת את עלות התיקון של הנזילה. בשביל לדעת כמה יעלה להחזיר את המצב לקדמותו, צריך להשתמש במכשור מדויק לאיתור של כל סוגי הנזילות.

לסיכום, פעולת איתור עם מכשור טכנולוגי מתקדם מאפשרת לדעת מה גרם לנזילה מהמרפסת של השכן. לאחר מכן, אפשר לפתור את הבעיה ולממן את התיקון באמצעות חוות דעת שנכתבת על ידי בעלי מקצוע. 

כתיבת תגובה