כיצד לבצע איתור רטיבות ברצפה מבלי להרים את הריצוף?

איתור מהיר של נזילות ורטיבות לא מחייב הרמה של ריצוף. במאמר הבא נציג את השיטות המתקדמות המאפשרות כיום טיפול בנזקי אינסטלציה ללא לכלוך ואבק

עד לפני מספר שנים נהוג היה לאתר רטיבות ברצפה רק באמצעות הרמה של הריצוף. מטרת ההרמה הייתה לעקוב אחר כתמי הרטיבות, לזהות את מוקד הנזילה ולטפל בבעיה ולא רק בתסמינים. יחד עם זאת, החסרונות של הרמת ריצוף ברורים. עבודה מן הסוג הזה כרוכה ביצירת לכלוך, אבק ולא מעט רעש ועוגמת נפש. זו הסיבה המרכזית לכך שלאחרונה החלו אנשי מקצוע בתחום האינסטלציה לאמץ טכניקות מתקדמות יותר.

הנה כמה דרכים לבצע איתור רטיבות ברצפה מבלי להרים את הריצוף:

א. אינפרא אדום – צילום אינפרא אדום מבוצע עם מצלמה מתקדמת. הוא מאפשר איתור נזילות סמויות בצנרת מתחת לריצוף וחדירה של מי גשמים בתקרה או בקירות. צילום אינפרא אדום מבוסס על הדמיה טרמית ומנפק דוח ממצאים אמין.

ב. צילום פנים צנרת – דרך נוספת לביצוע איתור רטיבות ברצפה מבלי להרים מרצפות היא להחדיר סיב אופטי. זו שיטה מובילה לטובת צילום פנים צנרת והיתרונות שלה הם התאמה לכל חדרי הבית, לרבות השירותים, המקלחת וכדומה.

ג. קורלטור ממוחשב – שימוש בקורלטור מאפשר גילוי נזילות ותשתיות תת קרקעיות. קורלטור משלב בין היבטים אקוסטיים ומגנטיקה ותורם למעקב אחר מוקדי רטיבות בכל רחבי הבית.

כפי שניתן לראות, הדגש העיקרי באיתור נזילות ללא שבירת קירות או הרמת מרצפות הוא על ניסיון לעקוב אחר הצנרת. מצלמה תרמית עושה זאת בצורה מדויקת והיא נמצאת ברשותם של אנשי מקצוע בכל רחבי הארץ. הדבר החשוב הוא להתייעץ עם אינסטלטור מוסמך ולקבל הצעת מחיר מסודרת. כדאי לבדוק מה כולל השירות ולוודא תקופת אחריות על איתור נזילות בקירות או ברצפה. כך ניתן למנוע נזקים מצטברים ולחסוך את עוגמת הנפש המלווה פיצוץ בצנרת.

מצלמה טרמית

מדוע חשוב לבצע איתור מוקדם של רטיבות ברצפה?

מכל האמור לעיל ניתן להבין כיצד מבצעים את האיתור מבלי להרים מרצפות, אך חשוב לדעת גם למה כדאי לעשות זאת מוקדם. אסור להתעלם מרטיבות או נזילות בגללן שהן מסבות נזקים בלתי הפיכים. הנזקים החמורים ביותר נגרמים מניקוז לקוי, פיצוץ בצנרת או נזילה איטית וקבועה בתוך הבית. נזקים מן הסוג הזה עשויים לבוא לידי ביטוי בטיח מתקלף, טיפות מים שנוזלות על רהיטים ופגיעה משמעותית באיכות החיים.

מלבד ההשלכות הבריאותיות, רטיבות גורמת להשלכות אסתטיות ומורידה את הערך של המבנה. הזנחה של רטיבות מתחת לרצפות או בקירות עשויה להופיע בדירות של השכנים ולגרום סכסוכים משפטיים. אין סיבה לחיות עם רטיבות וגם לא כדאי לספוג את ההפסדים הכספיים בגלל חשבונות מים גבוהים. כדאי לבצע איתור רטיבות באחת השיטות ולחזור במהירות לשגרה.

כתיבת תגובה