בדיקות רטיבות

כמה פרטים מעניינים על הבדיקה

  • מה הבדיקה מאפשרת? – בעזרת בדיקת רטיבות אפשר להבין בעצם מה המקור לרטיבות בתוך הדירה שלכם – האם זה פיצוץ בצנרת? האם זה איטום לקוי בגג? האם זה ניקוז לא נכון? האם אולי דווקא שכבות הבידוד בריצוף לא יעילות? כך או כך, ברור שבכל פעם שמקור הרטיבות הוא שונה, גם הפתרון לכך הוא שונה. על כן, בעזרת הבדיקה, אפשר להתאים בהמשך פתרון הרבה יותר טוב ויעיל, שגם יעזור למנוע את הרטיבות בהמשך.

 

  • לא צריך לפתוח את כל התשתיות – באמצעות בדיקת רטיבות לדירה שלכם, אפשר גם לדעת אילו חלקים יש לפתוח לטובת הטיפול ברטיבות, ואילו לא. אלמלא הייתה בדיקה, ככל הנראה הפתרון היה לפתוח את כל הקיר, לפתוח את כל הבלטות ברצפה, לבדוק מה קורה בתוך התקרה, ועוד. זה כמובן גורם לאי סדר קיצוני בדירה שלכם, להרבה מאד שעות עבודה וימי עבודה – וכמובן גם לחשבון גבוה יותר לטיפול ברטיבות. לעומת זאת, ברגע שיודעים באופן ממוקד היכן הרטיבות ומה המוקד שלה, אפשר לפתוח את החלקים השונים בדירה באופן נקודתי.

 

ואיך הבדיקה מתבצעת?

בדיקת רטיבות לדירות יכולה להתבצע בכמה שיטות שונות. אפשר להסתמך למשל על גלי אולטרא סאונד שיודעים להבדיל בין סביבה יבשה לבין סביבה רטובה. אפשר להשתמש בבדיקות אינפרא אדום למדידת הפרשי טמפרטורות, כדי להבחין היכן יש הצטברות של מים שהטמפרטורה שלהם כמובן בגובה שונה. אפשר להשתמש גם בחיישנים אלקטרוניים, ואפילו בסיבים אופטיים!

כתיבת תגובה