איך לאתר נזילה מבלי לגרום נזק?

גיליתם כתם רטיבות חשוד בקיר? הצבע מתקלף בלי סיבה והטיח מתפורר? או שפשוט שמתם לב שחשבון המים התנפח בלי סיבה מוצדקת? סביר להניח שישנה נזילה. התנאי הראשון שנדרש כדי שנזילה תאותר ותטופל הוא העירנות שלכם. ההמשך כבר נתון לטיפולו של מומחה בתחום. רבים נרתעים להזמין מומחה לאיתור נזילות מתוך הנחה שהדרך היחידה לאתר את מקור הנזילה היא לשבור את הקיר ולגרום נזק. אז היום הדברים אינם כך. ישנן מספר דרכים לאיתור נזילה ללא הרס. בכולן משתמשת חברת תרמוטסט. אילו דרכים ישנן?

  • מצלמה תרמית: איתור נזילות במצלמה תרמית הוא אחת הדרכים המוכרות לאיתור נזילות ללא הרס. איתור נזילות במצלמה תרמית אינו דורש כלל פגיעה בקיר. בעל המקצוע עובר עם המצלמה התרמית לאורך הקיר באזור החשוד ומקבל תמונה של הפרשי הטמפרטורות. הקרינה האלקטרומגנטית בתחום האינפרה אדום מתורגמת לקשת של צבעים. אזורים קרים יותר צבועים בכחול ואזורים חמים יותר בגווני אדום. אזור גדול יחסית הצבוע כחול הוא כנראה מקור הנזילה. איתור נזילה בשיטה זו מתאפשר גם כאשר הנזילה מגיעה מן הצנרת וגם בעקבות בעיית איטום וחדירת מי גשם.
  • מצלמת סיב אופטי: על מנת לדייק עוד יותר את הממצאים שנמצאו בשיטת איתור נזילות במצלמה טרמית עושים שימוש במצלמה חדשנית: מצלמת סיב אופטי. מצלמת סיב אופטי מאפשרת צילום של אזור מבפנים, כך שאם על פי ממצאי המצלמה התרמית יש חשד לנזילה באזור מסוים, מחדירים דרך פתח הניקוז של הצינור מצלמת סיב אופטי שקוטרה כ 1 ס"מ. מצלמת סיב אופטי או אנדוסקופיה זהה בפעילותה למצלמות בהן משתמשים גם ברפואה לניתוחים זעיר פולשניים או בדיקות כמו גסטרו. כך ניתן לראות את הצינור מבפנים ולאתר גם סדק זעיר.
  • קורלטור: כדי לדייק ברמה של סנטימטרים ומילימטרים לא רק משלבים בין מצלמות שונות אלא גם בין חושים שונים: ראיה ושמיעה. קורלטור מאתר את מקום הנזילה באמצעות הרעש שישנו באזור הנזילה. הקורלטור מאתר ומנתח גלי קול שנוצרים ומעבד אותם לממצאים ברורים. יחידות הקורלטור ממוקמות כל אחת בצידו האחר של הצינור והממצאים מועברים למעבד.
  • גלאי אלקטרומגנטי: מאתר את מקור הנזילה על פי גלים אלקטרומגנטיים ומאפשר גילוי מלא ללא שבירה או הרס של הקיר. שימוש בתדירויות ובעוצמות משתנות מאפשרות גילוי מדויק יותר.

כל האפשרויות פתוחות – רק להזמין את החברה הנכונה

לסיכום, כפי שניתן לראות, איתור נזילות לחלוטין לא אומר היום הרס ושבירה של הקיר או הרצפה. היום ישנן שיטות שונות לאיתור נזילות. שמאפשר להביא לתוצאות ולגילוי מדויק של מקור הנזילה מבלי לגרום כלל להרס. 

כתיבת תגובה