איתור נזילות מים – המלצות

חשוב מאוד לאתר את המקור של נזילת המים, על מנת למנוע את המשך הנזק למבנה, לציוד האישי ולאיכות החיים. בנוסף, כיום ניתן לאתר נזילות עם מכשור טכנולוגי מתקדם וללא הרס מיותר

נזילת מים מעידה על כך שיש בעיה קונסטרוקטיבית רחבה יותר. בניגוד למה שנהוג לחשוב, הרטיבות או כתמי המים הם לא הבעיה אלא הסימפטום. אם רוצים לפתור את הבעיה, אין ברירה אלא לאתר את המקור של הנזילה. כל עוד לא מאתרים את המקור של הנזילה, הנזקים למבנה ולרכוש ממשיכים. בטווח הארוך עלולה גם להיות פגיעה באיכות החיים, כמו למשל בעקבות התפשטות של ריח טחב, פטריות, עובש ועוד.

החדשות הטובות הן שכיום ניתן לבצע איתור נזילות מים בצורה מסודרת, מקצועית ומהירה. למעשה, בתחום של איתור נזילות מים המלצות על בעלי מקצוע אמינים הן חלק בלתי נפרד ממערכת השיקולים של הלקוחות. אז מכאן והלאה, כל שנותר הוא לבדוק איך באמת עושים עבודה כזו ומה היא כוללת. 

כיצד מאתרים נזילה ללא חציבה בקירות?

הנה כמה פתרונות אשר מאפשרים לאתר נזילה ללא חציבה בקירות, ללא הרמת מרצפות וללא אף סוג של הרס מיותר אחר:

א. מצלמה טרמית – מצלמה טרמית היא אחד הפתרונות המוכרים ביותר לטובת איתור המקור של נזילות מים שונות. בתחום של איתור נזילות מים המלצות מדברות לעיתים קרובות על המצלמה הטרמית, כי היא מעבירה הדמיה תלת ממדית בזמן אמת אל תוך מוניטור ייעודי. בפועל, מי שמחזיק את המוניטור רואה מה קורה בצנרת וכך הוא יכול לזהות את המקור של הנזילה.

ב. סיב אופטי – יש מקרים שבהם מעדיפים לאתר את מקור הנזילה באמצעות שימוש בסיב אופטי. למעשה, הסיב האופטי החליף את כבל הנחושת המסורתי והוא מתאפיין בכך שהוא מסוגל להעביר כמויות גדולות של מידע. בנוסף, הסיב האופטי יכול להיות אפקטיבי גם באיתור נזילות של צנרת מים חמים וגם בעת איתור נזילות של צנרת מים קרים.

ג. איתור נזילות על ידי גז – כל סדק קטן בצנרת הביתית או העירונית עלול לגרום נזקים ולהתרחב לנזילה משמעותית. אז בשביל לאתר סדקים ונזילות, משתמשים בגז ידידותי לסביבה ובטוח לבני אדם. עם הגז הזה שחודר אל תוך הצנרת מזהים את הנקודות שבהן יש סדק ומתמקדים בהן על מנת למצוא את הפתרון הכי יעיל. 

האם מומלץ לאתר נזילה לבד?

הטעות הנפוצה היא לנסות לאתר נזילת מים לבד. זה כמובן רלוונטי אם הנזילה קיימת בצינור או בברז עצמו, אבל כמעט בלתי אפשרי אם הנזילה היא במקום שאותו לא רואים בעין בלתי מזוינת. היות וברוב המקרים הנזילה אכן מתרחשת מתחת לרצפה, מעל התקרה או מאחורי הקירות, ככל הנראה עדיף להימנע מכך מראש. 

עוד סיבה שבגללה לא מומלץ לנסות לאתר נזילה לבד היא שככה לא יודעים מה גרם לה. לעומת זאת, איתור מקצועי מאפשר להשוות בין אזורים שונים של הצנרת כדי לזהות את הפתרון הנכון. אם מאתרים נזילה בצורה מקצועית, זה אומר שרואים טוב מאוד מה גרם לתקלה ומה אפשר לעשות על מנת למנוע ממנה לחזור שוב בעתיד. 

מדוע חשוב לקרוא לאיש מקצוע?

חשוב לקרוא לאיש מקצוע כדי לאתר נזילות בלי לגרום הרס מיותר. בשירותי איתור נזילות מים המלצות של לקוחות קודמים ומרוצים עושות את ההבדל, כי הן מעידות על כך שהבעיה טופלה ותוקנה. על בסיס המלצות כאלה, אפשר לדעת על איזה אנשי מקצוע לסמוך ומה לדרוש מהם. 

כתיבת תגובה