גילוי נזילה בדירה חדשה

אחד היתרונות של שירותי בדק בית ואינסטלציה הוא שניתן לזהות ולגלות נזילות גם בדירה חדשה מקבלן. אבל למה צריך לעשות את זה, מה היתרונות של איתור מקצועי ומה עושים עם הממצאים? הנה כל התשובות

רכישה של דירה חדשה מקבלן היא אירוע מרגש שטומן בחובו גם תשואה כספית משמעותית. עם זאת, לא כדאי להסכים לחתום על מסירת הדירה בלי לתאם שירות מסודר של בדק בית ואינסטלציה. כאשר בודקים את הדירה היטב, מגדילים את הסיכוי לאתר נזילות, מפגעים ובעיות אחרות שקשורות אל הצנרת או הקונסטרוקציה. בטווח הארוך, אלו בדיוק הנתונים שיכולים לסייע לבעלי דירות למצות את הזכויות שלהם מול הקבלן.

החשיבות של איתור נזילות

נזילת מים גורמת נזקים לצנרת ולרכוש. אם לא מגלים את הנזילה בזמן, היא נוטה להחמיר ולגרום נזקים בלתי הפיכים גם לדירות חדשות. יתרה על כך, לא מספיק לגלות את כתמי הרטיבות שמעידים על כך שיש נזילה – כי צריך לעקוב אחר המקור שלה. בדיוק כאן נכנסת לתמונה החשיבות של שירותי איתור נזילות על ידי אנשי מקצוע.

למה לאתר נזילות בדירות חדשות?

הבעיה היא שרבים מבין בעלי הדירות החדשות מקלים ראש בעניין של בדק בית ואיתור נזילות. מצד אחד, בדירה חדשה לא אמורות להיות בעיות כאלה כי גם הצנרת חדשה. מצד שני, חשוב לאתר את הנזילות בגלל הסיבות הבאות:

א. חוסר מקצועיות של הקבלן – בכל פרויקט של בניית דירות חדשות עלול חוסר מקצועיות של הקבלן לפגוע ברוכשי הנכס. אם הקבלן לא מספיק מקצועי, או אם בעלי המלאכה שמבצעים עבורו את עבודות הגמר עושים טעות, התוצאה עלולה להיות פגיעה בצנרת. כאשר ישנה פגיעה בצנרת, קצרה הדרך להופעת נזילות שפוגעות באיכות החיים של בעלי הנכס.

ב. פער בין ההתחייבות לביצוע – שירותי בדק בית בכלל וגילוי נזילות בפרט חשובים בגלל שלפעמים קיים פער בין ההתחייבות של הקבלן לבין הביצוע בפועל. כאן לא מדובר בהכרח על שגיאה או על טעות, אלא על ניסיון מכוון של הקבלן לחסוך בהוצאות שלו על חשבון הגב של הלקוחות ובעלי הנכסים. אם זה בא לידי ביטוי בנזילה, יש מקום לזהות ולאתר אותה כמה שיותר מוקדם.

ג. הגשת תביעה ומיצוי הליכים – דוח ממצאים מסודר של חברה שמתמחה בשירותי בדק בית וגילוי נזילות בדירות חדשות יכול לשמש כמסמך משפטי לכל דבר ועניין. אחרי שמקבלים דוח שמעיד על נזילה, כל מה שצריך לעשות זה להגיש תביעה ולדרוש מהקבלן פיצוי כספי.

כמה עולה לאתר נזילות?

החדשות הטובות הן שהשירות של איתור נזילות בדירות חדשות לרוב זול יותר מאשר בדירות ישנות. בפועל, זה קורה בגלל שברוב הדירות החדשות יש נגישות גבוהה אל הצנרת ומשום שניתן לאתר את הנזילה ללא הכנה. 

כתיבת תגובה