איתור נזילות באמבטיה

נזילות מתרחשות לעיתים קרובות באמבטיה בגלל ריכוז הצינורות ופתחי הניקוז. עם זאת, יש מה לעשות על מנת לאתר נזילות מן הסוג הזה וכדאי להביא בחשבון מספר שיקולי מפתח

בחירה נכונה של שירותי איתור נזילות מחייבת התייחסות למיקום הספציפי שבו מופיעים כתמי הרטיבות. בגלל שברוב המקרים מזהים את הרטיבות לפני שמזהים את מקור הנזילה, צריך לשים לב לכל פרט קטן. בנוסף, חשוב להביא בחשבון את השכיחות הגבוהה של הופעת כתמי רטיבות ונזילות בחדרים מסוימים של הבית לעומת בחדרים אחרים.

הייחודיות של נזילות באמבטיה

חדר האמבטיה למשל מועד לפורענות בכל הנוגע להופעת נזילות. ראשית, בחדרי האמבטיה יש המון סוגים שונים של צינורות: גם אלו של המקלחת והאמבטיה עצמה, גם אלו של השירותים וכמובן אלו של הכיור. לשם השוואה, במטבח יש רק צינורות של הכיור ובחדרי שירותים אין את הצנרת של האמבטיה. שנית, בחדרי אמבטיה נדרשים פתחי ניקוז שונים. אבל בגלל השימוש האינטנסיבי והיום יומי בחדרי אמבטיה, נוצר עומס על פתחי הניקוז ועלולות להופיע גם נזילות.

איך מאתרים נזילות באמבטיה?

החדשות הטובות הן שכיום ניתן לרכז את סל השירותים של איתור נזילות תחת קורת גג אחת. כאשר עושים את זה ספציפית בחדרי אמבטיה, עם או בלי שירותים, מקבלים גם את האפשרות להשתמש בשירותי איתור נזילות מתקדמים מאוד:

א. מצלמה תרמית – השימוש במצלמה תרמית אידיאלי עבור חדרי אמבטיה ושירותים כי הוא מאפשר הדמיה תלת ממדית של מה שקורה בתוך הצנרת. בזכות האפשרות לבצע הדמיה תלת ממדית של הצנרת, אפשר לראות במדויק את מקור הנזילה ואת המוקד שלה.

ב. סיב אופטי – בחדרי אמבטיה ושירותים אפשר גם להשתמש בסיב אופטי על מנת לאתר את מקור הנזילה וכדי לטפל בה בצורה מדויקת. כאשר מכניסים פנימה סיב אופטי, המשמעות היא איתור של כל סוגי הנזילות אפילו בחדרי אמבטיה שמרוצפים באופן רגיש עם אריחי קרמיקה, חרסינה ועוד.

ג. איתור בגז – איתור של נזילה באמצעות שימוש בגז רלוונטי לכל חדרי הבית. ספציפית בחדרי אמבטיה ושירותים, אפשר להתחיל את איתור הנזילות שם ולהמשיך הלאה גם לאזורים אחרים. מעבר לכך, כדאי להזכיר שאיתור הנזילות באמצעות גז מתבצע בצורה ידידותית לסביבה ובשיטה שמאושרת על ידי ארגוני הבריאות בארץ ובעולם.

למה יש נזילות באמבטיה?

כמובן שהיבט נוסף של איתור נזילות באמבטיה הוא מניעה. ככל שמבינים בצורה יסודית ומבוססת יותר למה עלולות להופיע נזילות מן הסוג הזה, כך עולה הסיכוי למנוע אותן מראש. ברוב המקרים, נזילות נגמרות בגלל בלאי, שחיקה ועומס על הצנרת. במקרים אחרים, הנזילה יכולה להיות תוצאה של השלכת חפצים אל תוך האמבטיה והשירותים. בנסיבות כאלה, קל למנוע מראש את הנזילות ולחסוך את הצורך בהזמנת אנשי מקצוע לביצוע של הפעולה.

כתיבת תגובה