מה הנזק של נזילה ממושכת לדירה?

איתור נזילות חשוב כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים לתשתית, לרכוש ולערך הנכס. במאמר הבא נרחיב על כך ונסביר באיזה שיטות כדאי להשתמש על מנת לאתר את הנזילות כמה שיותר מהר ובצורה יעילה

נזילת מים נגרמת בתוך הצנרת שנמצאת מאחורי הקיר, מתחת לריצוף או מעל התקרה. כפועל יוצא מכך, נזילות משותפות לכל סוגי הדירות והנכסים – בין אם מדובר על בית פרטי ובין אם מדובר על דירה בבניין מגורים משותף. בכל אחת מהנסיבות הללו, הדבר החשוב ביותר הוא לאתר את מקור הנזילה וכמובן לגלות אותה כמה שיותר מוקדם.

איזה נזקים גורמת הנזילה?

הנה למשל כמה סוגים שונים של נזקים שעלולים להופיע לאחר נזילה ממושכת לדירה או לבית פרטי:

א. הוצאות מים מיותרות – הנזק הכספי הרוחבי של נזילה בא לידי ביטוי בהוצאות מים מיותרות. כאשר יש נזילה, המשמעות היא חשבון מים גבוה יותר. עם זאת, חשבון המים הגבוה במקרה של נזילה לא מגובה בשימוש במים עצמם. במילים אחרות, זהו בזבוז משאבים, כסף ומים לכל דבר ועניין וצריך לעשות על מנת להימנע ממנו.

ב. רטיבות בציוד וברכוש האישי – נזילה מופיעה בדמות כתמי רטיבות. כאשר כתמי הרטיבות מצטברים על הקירות, בתקרה או בריצוף, הסכנה היא להרס של הרכוש האישי. תחת הרס של הרכוש האישי, אפשר למשל לראות נזקים שנגמרים לבגדים, לציוד אלקטרוניקה, למכשירי חשמל ועוד.

ג. עובש ופטריות – נזילה ממושכת גורמת להופעת כתמי עובש ופטריות. העובש והפטריות מסוכנים לבריאות וחל איסור מוחלט לנשום אותם. אם מתעלמים מהנזילה ולא מטפלים בה בצורה יסודית, כתמי העובש והפטריות עלולים להחמיר עוד יותר.

ד. נזק לתשתית ולצנרת – נזילת מים גורמת גם נזק לתשתית ולצנרת עצמה. אם לא איתור נזילות ולא עוקבים אחר הסיבה לבעיה, התוצאה עלולה להיות עומס על הצנרת. במקרים של עומס כזה, הצנרת מפסיקה לתפקד והיא נשחקת במהירות רבה. כאשר הצנרת נשחקת, נוצר נזק בלתי הפיך לנכס.

משתלם לאתר נזילות

איתור נזילות הוא שירות שמבוצע על ידי אנשי מקצוע במחיר שנע בין כמה מאות לאלפי שקלים. עם זאת, מדובר על השקעה לטווח ארוך ולא על הוצאה חד פעמית. בפועל, איתור של הנזילה משתלם כי הוא חוסך את ההוצאות על המים וגם את הירידה של ערך הנכס. במילים אחרות, עדיף לשלם על איתור נזילות מאשר לספוג את הפגיעה בערך הנכס במעמד המכירה או ההשכרה של הדירה והבית.

השוואה בין שירותי אינסטלציה

כיום ניתן גם להתאים את אופי של איתור נזילות לצרכי הלקוחות. בשביל לעשות את זה, עוקבים אחר מקור הנזילה ומשתמשים בציוד מתקדם ומשוכלל. בזכות הציוד המתקדם, אפשר לזהות את מקור הנזילה בלי להרים מרצפות, לשבור קירות או לגרום נזקים היקפיים נוספים.

איתור נזילות
איתור נזילות מים בדירה

כתיבת תגובה